X
برنامه‌ی پنج‌مرحله‌ای برای افزودن فناوری‌های جدید در شرایط بحران کرونا
 

برنامه‌ی پنج‌مرحله‌ای برای افزودن فناوری‌های جدید در شرایط بحران کرونا

دوشنبه، 19 خرداد 1399 | Article Rating

_______________

بحران كرونا زندگی همه را تغییر داده و روش‌های كار را در زمان حال و برای آینده متحول کرد است. این تغییرات باعث شده تا فناوری از اهمیت بیش‌تری برخوردار شود. کار از راه دور اکنون برای میلیون‌ها نفر یک ضرورت است، از این رو، صاحبان كسب‌وكارها در تلاش هستند تا فناوری‌های جدید را پیاده سازی کنند. به طور معمول، شما می‌خواهید پذیرش فناوری جدید با یک فرآیند دقیق و قابل اندازه‌گیری همراه باشد. اگر می‌خواهید فناوری جدید شما با موفقیت کار کند و به تیم شما کمک کند تا کار خود را انجام دهند، تا جایی كه امكان دارد باید نظام‌مند باشید. برای دستیابی به این هدف، پیروی از یک چارچوب راهنما، حتی اگر مجبور باشید سریع آن را به كار بگیرید، مفید خواهد بود. در این مطلب درصدد هستیم تا برنامه‌ی پنج مرحله‌ای برای افزودن فناوری‌های جدید در دوران كرونا را معرفی کنیم.   

·        مرحله‌ی اول- شناسایی نیاز. شما احتمالاً قبلاً نیازهای كسب‌وكار خود به فناوری را در طول همه‌گیری این ویروس شناسایی كرده‌اید. در همه جا سازمان‌ها ، از كسب‌وكارهای كوچك گرفته تا بزرگ، از فناوری برای رعایت سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده می‌كنند. احساس نیاز فوری و برآورده کردن سریع آن، مطلوب نیست. نکته‌ی مهم این است که شما مجبور نیستید کسی را متقاعد کنید که نرم‌افزار جدید ضروری است. نحوه‌ی کار ما تغییر کرده است و شما به ابزاری برای پاسخ به آن احتیاج دارید.

·        مرحله‌ی دوم- فناوری جدید را از محیط پیرامون خود خریداری كنید ولی با دقت. بسیاری از كسب‌وكارها با تهدیدهای مختلفی برای ادامه‌ی حیات خود مواجه‌اند و زمانی برای آزمودن روش‌ها یا مقایسه‌ی جزئیات گزینه‌های رقیب ندارند. در حالی که نباید اولین گزینه‌ای که با آن روبرو هستید را انتخاب كنید ولی نمی‌توانید وقت خود را برای انتخاب، بیش‌تر صرف کنید. پس وقتی گزینه‌ای را انتخاب كردید باید با آن پیش بروید. پشیمانی خریدار منجر به نتیجه‌ای کم‌تر از حد مطلوب خواهد شد. بهتر است به خرید خود اعتقاد داشته باشید. قبل از انتخاب فناوری مورد نیاز خود تحقیق کنید، تصمیم بگیرید و حرکت کنید.

·        مرحله‌ی سوم - فرد مناسبی را برای افزودن فناوری جدید انتخاب كنید. در بیش‌تر شرکت‌ها، شخصی وجود دارد که به‌عنوان مسئول  فرآیند خرید و پیاده سازی فناوری عمل می‌كند. شاید این فرد شما باشید، شاید شخصی باشد که قبلاً از این نرم‌افزار استفاده کرده، یا شاید شخصی باشد كه فقط در جریان امور بوده است. اما هر کسی که باشد، باید ایده‌های خوبی داشته باشد. فردی که می‌تواند از طریق فناوری جدید به روشی مناسب به دیگران و كسب‌وكار کمک کند.

·        مرحله‌ی چهارم - از پایه شروع كنید. پس از راه‌اندازی نرم‌افزار جدید سعی نکنید همه‌ی عملکردهای آن را یك جا استخراج کنید. دریافت ارزش از خرید بسیار مهم است. بهتر است به همه فرصت دهید تا به روشی ساده خود را به استفاده از فناوری جدید وفق دهند. پس از برقراری آشنایی اولیه، می‌توانید ویژگی‌ها یا برنامه‌های جدید را معرفی کنید.

·        مرحله‌ی پنجم- به‌كارگیری فناوری را سرگرم‌كننده كنید. با داشتن ذهنیت درست و تفکرات خلاقانه می‌توانید روش‌هایی را برای جذاب كردن استفاده از فناوری جدید به كار ببندید. بسیاری از شرکت‌ها و گروه‌ها ساعات شاد مجازی را به عنوان راهی برای جمع کردن اعضای تیم در خارج از محدوده‌ی کار آغاز کرده‌اند. به یاد داشته باشید، فرهنگ سازمانی فقط با انجام کار تعریف نمی‌شود. گفت وگوهای اندکی که بین جلسات اتفاق می‌افتد بخش مهمی برای تحكیم و تقویت ارتباط‌های دوستانه است.

_____________

www.journalofaccountancy.com

_____________

 

تصاویر
  • برنامه‌ی پنج‌مرحله‌ای برای افزودن فناوری‌های جدید در شرایط بحران کرونا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری