X
آزمون سخت مؤسسات حسابرسی جهانی در برابر بحران کنونی
 

آزمون سخت مؤسسات حسابرسی جهانی در برابر بحران کنونی

شنبه، 20 اردیبهشت 1399 | Article Rating

__________________

مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای که امیدوارند از بحران ویروس همه‌گیر کرونا به سلامت عبور كنند، باید نظم، نوآوری و ترکیبی از استراتژی‌های جدید و قدیمی را به كار ببندند.

گیل کراسلی، بنیانگذار مؤسسه‌ی خدمات حرفه‌ای حسابداری كراسلی و همكاران در كنفرانس اخیری كه از مدیران و شرکا و رهبران مؤسسات حسابرسی دعوت به عمل آمده بود، طی سخنرانی خود هشدار داد رهبر بودن در شرایط غیرسخت بسیار ساده‌تر است، اما شرایط سختی كه اكنون با شیوع ویروس كووید 19 به‌وجود آمده، آزمون سختی برای رهبران مؤسسات است.

وی و چند تن از رهبران مؤسسات دیگر، ایده‌ها و بهترین شیوه‌ها را با شرکت کنندگان در میان گذاشتند و به آن‌ها هشدار دادند که با تصمیمات دشواری روبرو هستند و باید نقش خود را در سه زمینه‌ی خاص ایفا كنند،‌تصمیم‌گیری درباره‌ی كاركنان، برقراری ارتباط و پی‌گیری یک استراتژی هماهنگ برای رشد به منظور قوی ماندن در طول دوره‌ی همه گیری ویروس. قسمت بد ماجرا این است ، در زمانی‌كه مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای با حجم زیادی از تقاضا برای خدمات رعایت روبرو می‌شوند، اطمینان ندارند بتوانند درآمد حاصل از این خدمات را از مشتریان تحت فشار خود دریافت كنند، از سوی دیگر همان مشتریان، خدمات مشاوره‌ی كم‌تری را از مؤسسات خریداری می‌كنند. این امر مؤسسات را ملزم می‌كند تا تصمیمات بسیار سختی بگیرند، خصوصاً در مورد کارکنان خود. بعضی از مؤسسات مجبور می‌شوند به‌تدریج همكاری با كاركنان خود را خاتمه ‌دهند.

گیل کراسلی اذعان كرد، من از نوآوری و استفاده‌ی مجدد منابع در مؤسسات بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. وی به نمونه‌ای از مؤسسات بزرگ كه در برخی از حوزه‌ها و صنایع متخصص محسوب می‌شوند و به سمت رویكردهای جدید حرکت كرده‌اند، اشاره نمود.

تصمیم‌گیری درباره‌ی كاركنان: حتی وقتی مؤسسات تصمیم می‌گیرند برخی از كاركنان را از فهرست خود حذف كنند، باید افراد بیش‌تری را حفظ کنند. اکنون و برای همیشه، كاركنان خود را در اولویت قرار دهید. بهترین رهبران واقعاً اهمیت افراد خود را درک می‌کنند. تشویق آن‌ها، فراهم كردن امكانات برای آنان، توجه به سرمایه‌گذاری بر استعداد آن‌ها، صرف نظر از آن‌چه اتفاق می افتد، بسیار اهمیت دارد. كراسلی بیان كرد، بهترین شرکای مدیریتی که من با همه آن‌ها کار کرده‌ام می‌گویند، كاركنان دارایی شماره‌ی یک ما هستند. گرچه مهارت‌های نرم مانند توسعه‌ی كسب و كار، رهبری و ارتباطات، قبل از بحران مهم بودند، اما اکنون بسیار مهم هستند و مؤسسات باید اطمینان حاصل کنند که به رشد کاركنان کمک می‌کنند. از این تجربه به عنوان فرصتی استفاده کنید تا به تیم خود اجازه دهید در حل مشکلات به شما کمک کند، این امر آن‌ها را به مشاوران قابل اعتماد درونی و بیرونی تبدیل می‌كند.

اهمیت ارتباط و دسترسی: ارتباط با کاركنان و مشتریان همیشه برای مؤسسات مهم بوده است اما از اواسط ماه مارس این موضوع پررنگ‌تر شده است. همه باید به هدف خود برسیم. مهم نیست که در چه سطحی باشید، از مدیریت مؤسسه تا کاركنان، با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اکنون همه‌ی چیزها واقعاً عجیب هستند و این مهم است که مدیریت و شرکا این مسئله را تشخیص داده و کارکنان را در جریان بگذارند. این ارتباطات فعال و قدرتمند هستند. رهبران خط خدمات خود را به برقراری ارتباط بیش از حد تشویق کنید. شما باید مثبت باشید به نظر می‌رسد برخی از مدیران مؤسسات ناراحت و افسرده هستند. به آن‌ها پیام دهید و نشان دهید همگی در کنار هم هستید.

قدم نهادن در مسیر رشد: اگر چه ممکن است دنبال کردن مسیر رشد در شرایط کنونی عجیب به نظر برسد، اما کاملاً اساسی است. فرصت‌هایی وجود دارد که با کمک به مشتریان می‌توانید سهم خود را از بازار دریافت کنید. اکنون مشاوران در وضعیت خوبی قرار دارند، تقاضای زیادی برای مشاوره در حوزه‌های تجدید سازمان، استراتژی‌های تامین مالی، تحلیل داده‌ها پیرامون درآمدها و صورت‌های مالی وجود دارد.

کراسلی سه حوزه‌‌ی خاص از رشد بالقوه را مشخص کرد.

·        تحلیل داده‌ها، به‌ویژه تحلیل و پیش‌بینی جریان‌های نقدی

·        مشاوره‌ی فناوری، اکنون زمان سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و پرورش استعداد تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر فناوری است.

·        ادغام و تحصیل، در ادغام‌ها و ترکیب‌های تجاری فرصت‌های زیادی وجود خواهد داشت. اشخاصی که که شرایط خوبی دارند می خواهند بخرند و افراد دچار مشکل می‌خواهند بفروشند.

علاوه بر استفاده از فرصت‌های جدید، برنامه‌ریزی استراتژیک باز بسیار مهم است. اگر برنامه‌ای نداشته باشید، پاسخگو نگه داشتن کارکنان بسیار سخت است. اگر برنامه و اهداف خود را برای مؤسسه، کارکنان و خطوط خدمات خود بازگو نکنید، چگونه می‌توانید آن‌ها را پاسخگو کنید؟ اگر برنامه‌ی استراتژیک شما در ذهن‌تان‌ است، پرسنل شما چگونه باید آن را عملی کنند؟   

_________________

، 5 می 2020www.accountingtoday.com

_________________

تصاویر
  • آزمون سخت مؤسسات حسابرسی جهانی در برابر بحران کنونی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری